maandag 20 januari 2014

Erika Van Tielen: 'Zo'n verademing dat het nu om mijn kind draait'


Erika Van Tielen: 'Zo'n verademing dat het nu om mijn kind draait'

 Vorig jaar was een turbulent jaar voor Erika Van Tielen: ze verliet de VRT en schreef een veelbesproken column over de harde mediawereld. Maar ze vond ook een nieuwe uitdaging bij de digitale zender Just en vooral: ze werd zwanger van haar tweede kindje. Dit weekend poseert ze met haar zwangere buikje in Nieuwsblad Magazine. 'Moederliefde is een heel simpel geluk'.

Erika Van Tielen moest even afstand kunnen nemen van de media om het helder te kunnen zien. Maar spijt dat ze even gas terugnam, heeft ze niet. 'Wel jammer dat ik niet meer kan doen wat ik graag deed, vanwege de manier waarop. Ik mis de job op zich, het radio en tv maken, maar niet het gedoe errond'.

'Sinds ik moeder ben, ga ik bewuster om met tijd. Zolang je voor jezelf leeft, vraag je jezelf minder af of het het wel waard is. Nu moeten mijn bezigheden waardevol genoeg zijn. Ik wil geen huisvrouw zijn, maar ik wil er wel genoeg voor mijn kinderen zijn. De jobs die ik deed, konden qua uitdagingen niet meer op tegen wat ik ervoor moest opgeven thuis. Moeder worden maakte mij gevoeliger. Tegen de liefde voor je kind kan weinig op. Het is een heel simpel geluk. Voordien was alles voor mezelf. Het ging om mijn ervaringen, mijn job, mijn kop, mijn stem. Het is zo’n verademing dat het nu plots om mijn kind draait'.

De eindejaarsvragen van Erika Van Tielen

Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?

Erika Van Tielen: De prachtige zomer die we hier gehad hebben! Onvoorstelbaar van genoten. Helaas in schril contrast met de toenemende klimaatmiserie op heel wat andere plekken in de wereld.

Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en /of tv-programma van 2013?

Erika Van Tielen: Beste tv: ‘De ideale wereld’ (VIER) en ‘Connie & Clyde’ (VTM), prachtig in beeld gebracht door mijn lief. Beste radio: Nostalgie, ‘Classics’ (Radio 1) en ‘Heartbeats’ (JOE), gepresenteerd door een zekere Heidi Van Tielen, zus van.

Wat vindt u het beste boek/toneelstuk/concert en wat de beste film/cd van 2013?

Erika Van Tielen: Boek: ‘Bonita Avenue’ (Peter Buwalda), ‘Congo’ (David Van Reybrouck) en ‘Identiteit’ (Paul Verhaeghe). Film: ‘Django Unchained’. Concert: het gitaarwerk van Lindsay Buckingham – Fleetwood Mac (Sportpaleis), dus. Cd: ‘AM’ (Arctic Monkeys).

Wie wenst u wat toe voor 2014 (ten goede of ten kwade)?

Erika Van Tielen: Alle zwangere vrouwen (in spe) een gezond kind!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten